Monday, April 06, 2009

NATO, Fogh Rasmussen og Påske

Denne helgen ble Anders Fogh Rasmussen valgt til ny generalsekretær i NATO under organisasjonens 60 års-jubileum. Jeg synes valget er meget bra, og har ved tidligere anledninger uttrykt min begeistring for den tidligere danske statsministeren. En mer spennende diskusjonen er fremtiden til NATO og hvilken, om noen rolle NATO burde ha i globale spørsmål.

Jeg er ikke så sikker på om NATO er svaret i det 21.århundre, og skal komme utfyllende tilbake over påske.

Men nå om 8 timer setter jeg meg på toget fra Oslo til Finse for å gå på ski over Hardangervidda. Fra Finse til Haukeli ca 14o km. Ingenting er som en påske på vidda :)

God ferie!

1 comment:

Kyrre G said...

Venter i spenning på et mer utfyllende innlegg som understøtter din usikkerhet.