Thursday, August 21, 2008

Ørnen har landet!

Etter å ha svart nei på spørsmålet om hvorvidt jeg var innblandet i nazisme i perioden 1933-1945 (og ble trodd) var Ramada hotell på JFK Airport første stopp for Kapitalismus på denne USA-turen. Ettersom New York er 6 timer bak Norge, vil til og med personer med begrensede matematikk kunnskaper (ja til og med personer som gikk offentlig skole) regne seg frem til at når klokken er 21 i NYC så er den 03.oo i Norge. Kl.21 ankom en særdeles trøtt Kapitalismus, og jeg hadde det travelt med å komme i seng, særlig fordi jeg måtte opp 05.00 NYC tid neste morgen. Dette fordi Burlington, Vermont var hoveddestinasjonen tirsdag 20 august og flyet gikk fra JFK kl.08.05 a.m.

I Burlington, Vermont møtte jeg min gode venninne Susannah, som bor veldig ruralt (hvor jeg nå sitter å skriver denne bloggpost) 3 timer fra Burlington, en plass som nærmest føles som en hytte, omringet som den er av trær og ødemark, for ikke å snakke om bjørner og elger (I shit you not!). Det er vanskelig å uttrykke hvor utrolig vakkert og fine omgivelser der er her.

Jeg skal selvfølgelig blogge mer om politikk, planer og personer etterhvert som turen skrider fremover. Skal også få lagt ut en del bilder.

La meg få avslutte posten med et tips. Min gode venn Markus Johansen har bodd i USA i store deler av sommeren, en del av opplevelsene hans kan du lese på bloggen hans.

No comments: